F-35 Hit with Cluster of Damning Reports als Pentagon Eyes Full Rate Production

F-35 Hit with Cluster of Damning Reports als Pentagon Eyes Full Rate Production

juni 22, 2019 0 Door admin

CBD Olie kan helpen bij artrose. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec l’arthrose. Visite HuileCBD.be


Sommige Joint Strike Fighter-varianten zijn moeilijk te besturen tijdens bepaalde gevechtsmanoeuvres, grote risicoschade tijdens supersonische vluchten en nog veel meer.

USN

Minder dan 48 uur nadat Lockheed Martin en het Pentagon een handdrukovereenkomst bereikten over de aanschaf van maar liefst 480 F-35 Joint Strike Fighters , is er een absolute clusterbom van verhalen verdwenen waarin belangrijke technische problemen met de jets werden besproken. De onthullingen hebben betrekking op de lopende problemen voor alle drie de F-35-varianten, waaronder prestatiebeperkingen, problemen bij zeer warm of zeer koud weer, gevaarlijke cockpitdrukincidenten , gebreken aan het op de helm gemonteerde display , ernstige veiligheidsrisico’s bij een geblazen band , en nog veel meer. De nieuwe details onderstrepen de voortdurende problemen van de Joint Strike Fighter omdat het centrale Joint Program Office van het Pentagon, of JPO, het vliegtuig uit zijn ontwikkelingsfase wil halen, en een verontrustend, maar al lang bestaand gebrek aan transparantie over de staat van het programma.

Defense News liet de bundel verhalen bijna tegelijkertijd op 12 juni 2019 vallen-die allemaal de moeite waard zijn om volledig te lezen – gebaseerd op documenten die 13 gedetailleerde resterende categorie 1-tekortkomingen over de F-35A-, B- en C-varianten hadden opgeleverd vanaf eind 2018. Deze beoordelingen van de problemen waren naar verluidt gemarkeerd als niet-geclassificeerd, maar ‘alleen voor officieel gebruik’. Niet alle problemen in deze rapporten waren voorheen onbekend, maar een aantal was nooit openbaar en de details over de bekende problemen voegen een belangrijke extra context toe. In totaal vertegenwoordigt dit ook wat misschien de eerste volledige publieke verantwoording is van de zogenaamde niet-geclassificeerde “CAT 1” -problemen in het Joint Strike Fighter-programma op een bepaald moment. Houd er rekening mee dat er nog steeds veel andere tekortkomingen in het spel zijn die serieus zijn, maar stijgen niet naar het niveau van CAT-1, tenminste niet op dit moment.

“CAT 1-Evenals verlies van mensenlevens, mogelijk verlies van mensenlevens, verlies van materiële vliegtuigen”, zei vice-admiraal Mathias Winter, het huidige hoofd van de F-35 JPO, ter verdediging van het programma in een interview met Defense News . “Die moeten worden beoordeeld, moeten binnen uren, dagen worden gecorrigeerd. We hebben geen tekortkomingen in CAT 1-A. ”

De resterende problemen zijn “CAT 1-B”, die “een missie-impact hebben met een huidige oplossing die acceptabel is voor de oorlogsjager met de wetenschap dat we dat gebrek op een later tijdstip kunnen corrigeren”, vervolgde Winter. De topofficier van het F-35 programma zei dat negen van de 13 tekortkomingen die Defensie Nieuws meldde op schema liggen voordat het Pentagon besluit om door te gaan met de volledige productie van de jets, die later dit jaar zullen plaatsvinden, terwijl de software Oplossingen voor onderweg zullen naar verwachting nog twee oplossen.

Lockheed Martin

Van links naar rechts, de F-35C, de F-35B en de F-35A.

De F-35 JPO maakt zich helemaal geen zorgen over het oplossen van de resterende twee problemen, “kiezen voor extra risico’s”, aldus Defense News . Winters onthulde ook dat testen sinds december 2018 vier extra, niet-gespecificeerde Categorie 1-problemen heeft blootgelegd die ook niet zullen worden opgelost vóór de productiebeslissing.

Hier zijn de bekende problemen, evenals de gang van zaken die de F-35 JPO en Lockheed Martin nemen om ze aan te pakken:

  • De F-35B en F-35C zijn moeilijk te besturen na het uitvoeren van zogenaamde “high angle of attack” -manoeuvres, zoals men zou verwachten te zien in een luchtgevecht, resulterend in onverwachte veranderingen in toonhoogte en “grillige” gierende en rollende bewegingen.
    • Lockheed Martin is van plan om een ​​softwarefix voor het vluchtbesturingssysteem te implementeren.
  • De F-35B en F-35C kunnen geen noemenswaardige tijd doorbrengen met hun naverbranders die bezig zijn met snelheden boven Mach 1.2 zonder de kans te lopen op schade aan hun kritieke stealth-coating of horizontale stabilisatoren.
    • Het Amerikaanse leger heeft beperkingen opgelegd aan hogesnelheidsvluchten, maar Lockheed Martin en de F-35 JPO beweren dat het probleem alleen voorkomt in extreme gevallen en zullen geen oplossingen zoeken om het probleem volledig te elimineren.
  • De F-35B kan mogelijk niet voldoende stroom leveren tijdens verticale landingen bij temperaturen van meer dan 90 graden, wat kan resulteren in harde landingen of volledig verlies van het vliegtuig.
    • Lockheed Martin is van plan om softwarefixes te implementeren om optimale prestaties in warme omstandigheden te garanderen.
  • F-35A heeft onjuiste waarschuwingen ontvangen dat een kritieke batterij defect is geraakt bij extreem lage temperaturen .
    • Een andere softwarematige aanpassing, samen met een wijziging in het regelsysteem van de batterijverwarming, lost dit probleem op.
  • Als een band op de F-35A en F-35B blaast, kunnen de hydraulische remleidingen in het vliegtuig door puin worden vernietigd, waardoor het uiterst moeilijk wordt om het vliegtuig tot stilstand te brengen.
    • Lockheed Martin heeft dit probleem opgelost op de F-35C, maar er zijn geen plannen om dit te doen op de F-35A en B om onduidelijke redenen.
  • Onverwachte pieken in de cabinedruk hebben ertoe geleid dat F-35 piloten ernstige oor- en sinuspijn hebben ervaren.
    • Lockheed Martin heeft een aangepast drukregulatiesysteem ontwikkeld om dit probleem aan te pakken.
  • Het op de helm gemonteerde scherm blijft tijdens bepaalde nachtelijke omstandigheden een zogenaamde ” groene gloedvertonen , wat vooral gevaarlijk kan zijn voor F-35B en F-35C piloten die landen op vliegdekschepen en amfibische schepen.
  • De videofeed in de helm vanuit het gedistribueerde diafragma van de F-35 is volgestouwd met horizontale strepen in bepaalde nachtelijke omstandigheden die de horizonlijn gevaarlijk versluieren.
    • Lockheed Martin zegt dat de nieuwe Generation III-helm ook dit probleem zal oplossen.
  • De AN / APG-81 radar van de F-35 heeft een beperkt gezichtsveld in de zeezoekmodus.
    • De F-35 JPO zegt dat een softwarefix in ontwikkeling is, maar mogelijk nog niet klaar is voor 2024.
  • Het cloudgebaseerde Autonomic Logistics Information System (ALIS) van de F-35 blijft onbetrouwbaar bij het diagnosticeren van problemen en bij het beheer van reserveonderdelenvoorraden, wat leidt tot verlies van zendtijd, verwarrend in de onderhouds- en logistieke pijplijnen.
    • Het blijft onduidelijk hoe de F-35 JPO en Lockheed Martin verder zullen gaan met dit probleem en de Amerikaanse luchtmacht werkt al aan een alternatief systeem.
  • Het cloud-gebaseerde Autonomic Logistics Information System (ALIS) van de F-35 biedt een operationeel beveiligingsrisico voor buitenlandse Joint Strike Fighter-operatoren.
    • Een firewall genaamd het ALIS Sovereign Data Management-systeem is sinds eerder dit jaar beschikbaar.

Een van de meest intrigerende tekortkomingen die nog rest, is dat de korte en verticale start en landing F-35B en de F-35C voor vliegdekschepen moeilijk te besturen kunnen zijn na volgende manoeuvres met een invalshoek (AOA) van 20 graden of meer. De tekortkoming zal modale verwarring veroorzaken, precieze liftvectorcontrole voorkomen en herhaalbare lucht-luchtgevechtstechnieken voorkomen, resulterend in botsingen tussen de lucht tijdens training, gecontroleerde vlucht naar terrein en vliegtuigverlies tijdens gevechtstransacties met vijandige vliegtuigen en raketten. , “een document gewaarschuwd in niet mis te verstane bewoordingen, volgens Defense News .

USMC

Een Amerikaanse marine Corps F-35B.

De beperkingen op de nabrandervlucht boven Mach 1.2 zijn ook zeer zorgwekkend en de tijdelijke oplossingen die nu officieel zijn, lijken vrijwel onmogelijk te implementeren. F-35Bs kan niet vliegen op Mach 1.2 voor meer dan 80 in totaal seconden in de loop van een missie voordat ze moeten vertragen gedurende ten minste drie minuten. Bij Mach 1.3 of hoger riskeert het B-model structurele schade na slechts 40 cumulatieve seconden. De F-35C heeft geen beperking op Mach 1.2, maar kan niet meer dan 50 cumulatieve seconden vliegen op Mach 1.3 voordat hij de afkoelperiode van drie minuten moet ingaan.

Defense News merkt terecht op hoe moeilijk het zou zijn voor een piloot om te monitoren gezien het feit dat het niet alleen lineaire tijdsbeperkingen betreft. Het lijkt bijna onmogelijk dat een vlieger in staat zou zijn om de totale seconden van hogesnelheidsvluchten gedurende een missie bij te houden om te weten of ze gedurende drie minuten snelheid moeten laten zakken. Onnodig te zeggen dat de vereiste om te stoppen met verkorten op een ongelegen moment kan komen en gemakkelijk genegeerd kan worden tijdens een intense gevechtsituatie.

Maar zonder deze richtlijnen na te leven, bestaat het gevaar dat gedeelten van de laag waarneembare coating van de jet afpellen en structurele schade aan delen van de achterste stabilisator wordt toegebracht. Dit gebied bevat ook belangrijke antennes ingebed in onder de huid van de F-35. Dus we hebben het over de mogelijkheid van laag waarneembare (stealth) degradatie, schade aan belangrijke componenten van het sensorsysteem van de jet, die zou voorkomen dat het belangrijke missies uitvoert, rechttoe rechtaan structurele schade, en in sommige omstandigheden, alle drie.

USN

Een paar US Navy F-35C’s.

Volgens het rapport zou bijna elk van deze problemen vereisen dat het vliegtuig terugkeert naar een depot voor diep onderhoud. De kwestie heeft vooral betrekking op het feit dat deze twee modellen van Joint Strike Fighters voor een groot deel van de tijd uit schepen zullen vliegen , wat zijn eigen onderhouds- en logistieke complexiteit oplevert . Maar als een van deze dingen zou gebeuren, zelfs uit noodzaak voor het voortbestaan ​​van de straaljager en zijn piloot over het slagveld, zou het vliegtuig waarschijnlijk geen andere missie vliegen totdat het schip naar huis terugkeerde en het wordt gerepareerd of het wordt teruggevlogen naar een depot individueel tijdens een cruise. Hoe dan ook, dit zou de beschikbaarheid van de beschadigde jet aanzienlijk verminderen, zo niet geheel. Beschikbaarheid is al iets waar alle F-35-varianten momenteel mee worstelen .

Bovenal beperken deze beperkingen de tactische opties voor F-35 piloten over het slagveld. Het vliegtuig is niet onzichtbaar voor radar- of infraroodsensoren, vooral aan de achterzijde. Wegrennen van een dreiging of bedreigingen is vaak noodzakelijk in luchtgevechten, inclusief de noodzaak om zo snel mogelijk uit een zeer vijandig gebied te komen omwille van de overlevingskansen. De F-35 is bedoeld om te beginnen in een uiterst omstreden luchtruim. Het beperken van de kinetische prestaties van de jet als gevolg van zo’n defect is dus verre van ideaal en zou zelfs kunnen resulteren in verliezen tijdens gevechten.

Hoewel het naar verluidt slechts eenmaal is gebeurd, is het motorvermogensprobleem van de F-35B nog een andere zeer ernstige en relevante openbaring, vooral gezien het feit dat het Marine Corps in 2015 de initiële operationele capaciteit met de jets heeft verklaard. Sindsdien hebben de mariniers hun Joint Strike Fighters naar de Hoorn van Afrika , het Midden-Oosten en de westelijke Stille Oceaan , alle regio’s waar de temperatuur gemakkelijk boven de 90 graden kan uitkomen. Het idee dat deze vliegtuigen misschien niet in staat zijn om de nodige stuwkracht te produceren in de verticale landingsmodus – en op een onvoorspelbare manier – terwijl ze terugkeren naar een schip dat op zeeniveau werkt, vormt een bedreiging voor het leven van de piloot en die van het schip, laat alleen de hardware.

“We zijn nog niet klaar, en het Korps Mariniers zal je vertellen dat we nog niet klaar zijn totdat we de oplossing in de vloot zien, want dat is waar we zijn”, zei vice-admiraal Winter tegen Defensie News , erkent het probleem en dat revolving het was een prioriteit. “Dat is de enige manier waarop een STOVL [short take-off en vertical landing] -vliegtuig op een L-klasse [amfibisch] schip landt, dus het is belangrijk.”

Het bandenprobleem kan grotendeels uitblijven als er niet ook zo’n verhoogd risico op uitbarstingen is , hoewel de Defense News meldt dat het risico van dit incident enigszins is afgenomen. Toch is het feit dat een geblazen band het onmiddellijke verlies van beide hydraulische systemen kan betekenen wanneer het vliegtuig en de piloot ze absoluut het meest nodig hebben tijdens het opstijgen en landen, allesbehalve geruststellend. Waarom dit probleem in de F-35C kon worden beperkt en niet het B- of het A-model, is op dit moment ook onbekend.

Andere problemen lijken minder ernstig of zijn al eerder goed vastgesteld. De fout bij het falen van de batterij is een klein probleem dat relatief eenvoudig verholpen lijkt te zijn. Ondanks de beperkingen op het gebied van zoeken op zee voldoet de APG-81 volledig aan de gestelde eisen van de F-35 JPO.

Het probleem met de “groene gloed” ontstond in 2017 en de Generation III-helm is het resultaat van inspanningen om dit probleem op te lossen. De problemen met ALIS zijn in de loop der jaren bijzonder goed gedocumenteerd en de ultieme oplossing kan eenvoudigweg zijn om er helemaal afstand van te doen .

“Dat document lijkt op groeipijnen voor een vliegtuig dat we in één keer allemaal tegelijk probeerden te doen”, vertelde een niet nader genoemde senior marine vlieger aan Defense News , die de rapporten verslapte. “Je zult dat zien als je terugdenkt naar hoe [F / A-18E / F] Super Hornets er de eerste jaren uitzagen. Ga terug in het archief en bekijk [de F-14] Tomcat. ”

Hoewel het redelijk is om te zeggen dat veel geavanceerde militaire vliegtuigprogramma’s in de loop van hun ontwikkeling groeipijnen hebben, zijn ze echt niet te vergelijken met de F-35 – een vliegtuig dat 16 jaar geleden voor het eerst vloog – en de problemen op vele niveaus. , evenals de kritieke aard van het programma en zijn gigantische investering. Bovendien opereerde geen van die programma’s vanaf het begin onder het concept van ” concurrency “, althans in de extreme betekenis die we vandaag kennen. Onder deze gedachte kocht het Pentagon opzettelijk honderden Joint Strike Fighters, wetende dat het met de tijd correcties en aanpassingen moest doorvoeren. Heeft een kostenbesparende zet gevergd, door de toelating van de F-35 JPO, dit heeft in feite de kosten opgedreven, geleid tot vertragingen in de planning en zal na verloop van tijd extra uitgaven vergen. Veel van de vroege productiejets hebben een zeer lage beschikbaarheid en kunnen niet worden gebruikt voor gevechtsoperaties.

Op 10 juni 2019 bereikten Lockheed Martin en het Pentagon een handshake deal om bijna 480 extra F-35’s te kopen in drie toekomstige productieblokken voor een totaal van ongeveer $ 34 miljard. Dit werd geprezen als een mijlpaal gezien het feit dat de gemiddelde eenheidskosten voor het F-35A-model uiteindelijk onder de $ 80 miljoen zouden komen. Maar veel van deze vliegtuigen zullen onmiddellijk aankomen met behoefte aan extra updates, die allemaal kunnen leiden tot een stijging van de reële kosten verderop in de lijn.

Dit is om niets te zeggen van de kosten die het zal kosten om de jets te upgraden die het Amerikaanse leger, evenals buitenlandse F-35 programmapartners al hebben. Op 3 juni 2019 kondigde de F-35 JPO de levering aan van de 400ste Joint Strike Fighter, waarvan het grootste deel naar de Amerikaanse luchtmacht, mariniers en marine was gegaan. Deze totale productie, die het Pentagon vasthoudt aan het beschrijven als ‘lage initiële productie’, komt neer op meer vliegtuigen dan in de totale inventarissen van de luchtmacht van negen NAVO-leden Albanië, Bulgarije, Kroatië, Estland, Letland, Litouwen, Portugal, Slowakije en Slovenië – gecombineerd . Er wordt ook geen rekening gehouden met de enorme unieke infrastructuurkosten die door het programma worden gemaakt en die zullen blijven toenemen naarmate het vliegtuig in grotere aantallen wordt afgevuurd.

Lockheed Martin

Lockheed Martin’s F-35 productielijn in Texas.

Eerder dit jaar liet het Pentagon het Congres weten dat de verwachte totale kosten van het F-35-programma gedurende de gehele levenscyclus minstens 22 miljard dollar hoger waren dan eerder gerapporteerd als gevolg van het lopende Block 4-upgradeprogramma . Over het algemeen verwacht het Amerikaanse leger nu $ 1.196 biljoen uit te geven om zijn Joint Strike Fighters tot 2070 te exploiteren en te onderhouden.

Bovendien onderstrepen de opmerkingen van de marine-vlieger, samen met de verdedigingen Lockheed Martin en de F-35 JPO aangeboden aan Defense News , wat misschien een groter probleem is. Er is en blijft een zorgelijk gebrek aan transparantie rondom het F-35-programma met lange problemen. Er is hooguit eentonige poging om de details over het Joint Strike Fighter-programma te draaien en, in het slechtste geval, opzettelijke pogingen om serieuze aanhoudende problemen met het vliegtuig te verdoezelen terwijl je een soort fantasie-verhaal speelt.

Defense News merkte op dat het pas leek nadat ze de F-35 JPO benaderden voor hun verhalen dat het kantoor de “CAT 1-B” -definitie creëerde, waardoor een minder ernstige subcategorie werd gecreëerd in wat leek op een poging om de ernst te bagatelliseren situatie algemeen. De rapporten die volgens de uitkomst verkregen zijn, maken naar verluidt niet zo’n onderscheid.

USAF

Een F-16C Viper van de luchtmacht, op de achtergrond, vliegt met een F-35A.

Het is herhaaldelijk gebleken dat de publieke houding van Lockheed Martin en de F-35 JPO bijna volledig in tegenspraak is met hun interne openheid over de status van het Joint Strike Fighter-programma en de problemen waar het nog steeds mee te maken heeft. De inspecteur-generaal van het Pentagon heeft onlangs de waarnemend secretaris van defensie, Patrick Shanahan, een voormalige Boeing-topman, vrijgesproken van onethisch gedrag ten opzichte van de F-35, niet in de laatste plaats op grond van het argument dat harde kritiek op het beheer en de uitvoering van de gezamenlijke staking Vechtersprogramma is doordringend in de zalen van het Pentagon.

Een briefing die de F-35 JPO in 2016 gaf aan de toenmalige president Donald Trump, die The War Zone verkreeg via de Freedom of Information Act, versterkt dit standpunt alleen. De dia’s bevatten opmerkingen zoals “duidelijke verbetering, maar niet perfect” en “moeilijk om een ​​probleem te overwinnend verleden, maar het programma verbetert. ” p>

Dit lijkt zich ook uit te strekken tot buitenlandse partners. Hoewel eerder bekend was dat een aantal landen zich zorgen maakte over de beveiligingsrisico’s die ALIS presenteerde, zijn de documenten Verdedigingsnieuws em> heeft verklaard dat twee niet-gespecificeerde leden van het Joint Strike Fighter-programma ronduit dreigde te stoppen over het probleem. is heel goed mogelijk dat deze landen Italië en Noorwegen waren, hoofddeelnemers in het programma , wie heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van het ALIS Sovereign Data Management-systeem. p> div>

 img>

USAF p>

Een Noorse F-35A. p> div> figuur>

Dit alles wil niet zeggen dat het F-35 programma de afgelopen jaren geen positieve vooruitgang heeft geboekt, maar, zoals Defense News em> de laatste rapporten laten zien , er is een duidelijk gebrek aan openhartigheid over lopende kwesties en wat er wordt gedaan om ze aan te pakken. Ongeacht de realiteit van de F-35, het valt niet te ontkennen dat dit beleid van reactief zijn in plaats van proactief de publieke perceptie van het programma heeft geschaad. P>

Dit is vooral verbijsterend omdat de F-35 is ver boven het punt van annulering. Zelfs aanzienlijk verminderde aankopen zijn op de korte termijn niet echt een mogelijkheid. Het programma is letterlijk te groot om te mislukken. Met andere woorden, de F-35 is hier te blijven en er zijn veel goede dingen over the vliegtuigen die overvloedig duidelijk . Maar gezien het een relatief zekere toekomst heeft, is het raadselachtig waarom het programma niet opener is geworden over lopende kwesties en in plaats daarvan steeds een enigszins fictief en vaak anekdotisch verhaal heeft gedrukt. p>

Tegen het einde van 2019 verwacht het Pentagon te hebben beslist om de F-35 productie met volle snelheid al dan niet goed te keuren, waardoor de jaarlijkse productie van de jets binnen vier jaar bijna zou kunnen verdubbelen. Voordat en nadat die beslissing is genomen, verdient het Amerikaanse publiek een regelmatige, eerlijke verantwoording van wat ze precies hebben en waar ze in de toekomst voor zullen betalen. Het programma zal er alleen maar sterker voor zijn. p>

Neem contact op met de auteurs: joe@thedrive.com en tyler@thedrive.com em> p> div>

Niet vergeten aanmelden span> Uw e-mailadres span> div> div> div> article> div>
Lees Meer