Dit is een van de meest voorkomende verwondingen door sport – Hier is hoe het te voorkomen

Dit is een van de meest voorkomende verwondingen door sport – Hier is hoe het te voorkomen

april 11, 2019 0 Door admin

CBD Olie kan helpen bij artrose. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec l’arthrose. Visite HuileCBD.be


Caroline Muggia

19 maart, 2019 – 14:41 PM

Eenvoudig en duidelijk, gewond raken is het ergste. Of je nu net begint aan je trainingsrit, opnieuw begint na een eerdere blessure, of nieuwe oefeningen hebt verkend, een blessure is een enorme minpunt . Als je ooit het gevoel hebt gehad dat je de enige bent of dacht: “Ik raak altijd gewond”, we zijn hier om je te vertellen – je bent niet de enige. Karena Wu , fysiotherapeut en de eigenaar en klinisch directeur van ActiveCare Physical Therapy in NYC en Mumbai, gaven ons de inside-scoop over een van de meest voorkomende sportgerelateerde blessures en hoe dit te voorkomen.

Het is moeilijk om te zeggen welke blessure het meest voorkomt, maar in haar praktijk ziet ze veel knie- en schouderblessures, waarbij schouderletsels prominent aanwezig zijn, vooral bij sporten waarbij overheadbewegingen nodig zijn, zoals volleybal en zwemmen, evenals sportschoolgerelateerde oefeningen zoals gebogen rijen, zei Wu.

Welnu, het schoudergewricht is ongelooflijk complex, omdat het vier verschillende gewrichten bevat die allemaal werken om de arm in de ruimte te plaatsen en ons een uitgebreid bewegingsbereik te geven. “Je kunt je schouder 180 graden bewegen, dus dat is veel mobiliteit en vereist veel stabiliteit, dus dat betekent dat alle gewrichten op de juiste manier moeten bewegen om een ​​goede controle te hebben,” zei Wu. De complexiteit van de gewrichten en de omliggende spieren laat ruimte voor een incident, een veel voorkomende is een rotator-cuff letsel. De schoudergroep van de rotator cuff speelt een belangrijke rol, legde Wu uit bij het stabiliseren van het glenohumerale gewricht, de bal en de sok, waardoor de arm verbonden blijft met het schouderblad. Stabilisatorspieren zijn meer spieren van uithoudingsvermogen, legde Wu uit, dus “wanneer je in beweging bent, zouden ze altijd aan moeten blijven, en wanneer je niet sterk bent, doen ze hun werk niet en dan rekruteer je andere spieren en maak disfunctionele mechanica. ”

Een gewonde rotatormanchet kan leiden tot pijn wanneer je op je zij ligt, achter je rug reikt of met bovenwaartse bewegingen, die zelfs bij eenvoudige alledaagse handelingen zoals het openen van kasten, ongemakkelijk kunnen worden, zei Wu. Het goede nieuws is dat je veel kunt doen om een ​​rotatorcuff-blessure te voorkomen.

Houding is een heel belangrijk punt als het gaat om schouderversterking en beweging,” zei Wu. We brengen onze dagen vaak gebogen door over onze telefoons of bureaus, en dit kan een beklemmend gevoel in onze borst en zwakte in onze rug veroorzaken, dus “door jezelf beter in een rechte houding te plaatsen, wordt het schoudercomplex beter gepositioneerd, zodat wanneer je de arm gaat bewegen, jij krijg minder stress op de weefsels . ”

Probeer een rotator cuff-oefening uit.

Een eenvoudige oefening die kan helpen om de houding te verbeteren en rotatorcuff-letsel te voorkomen, is een scapulaire retractiebeweging. “Door de schouderbladen tegen elkaar te drukken, worden deze postuurlijk gerelateerde spieren of spieren rond het schouderblad aangezet.” Als u staat, houdt u uw ellebogen recht met uw armen op uw zij en knijpt u uw schouderbladen samen. Je kunt dit ook doen terwijl je handen op je dijen rusten.

Een andere goede oefening om rotatorcuff-letsel te voorkomen, is oefeningen doen die externe rotatie vereisen. Zittend of staand, plaats je je arm in een hoek van 90 graden waarbij je elleboog je lichaam raakt. Houd vast aan een of andere vorm van gewichtvrij gewicht, TheraBand of gewichtstapelmachine en met de rug van je hand naar de zijkant gericht, trek de hand weg van het lichaam en houd de hand in lijn met de elleboog en de elleboog verscholen in het lichaam.

Deze oefeningen kunnen helpen om strakke spieren aan de voorkant van het lichaam te openen, de rug te versterken en de juiste spieren rond het schouderblad in te schakelen.

Als je denkt dat je een rotatorcuff-blessure hebt, kun je proberen het gebied te masseren, te ijsberen of een aantal rotator cuff-oefeningen te proberen. Wu wees erop dat veel van haar cliënten binnenkomen als ze al een tijdje pijn hebben, dus als je het gevoel hebt dat deze oefeningen of typische zwellende remedies niet werken of meer pijn veroorzaken, is het misschien tijd om te zoeken professionele hulp van een fysiotherapeut. Zoals met elke oefening, wil je luisteren naar wat je lichaam je vertelt. Als je pijn voelt, is het het beste om terug te gaan en iets anders te proberen. We hebben elk een ander lichaam en deze oefeningen zijn niet one-size-fits-all.

Klaar om meer te leren over hoe je de kracht van voedsel kunt ontsluiten om je lichaam te genezen, ziekte te voorkomen en een optimale gezondheid te bereiken? Registreer nu voor ons GRATIS Functioneel Voeding Webinar met Kelly LeVeque.

Lees Meer