Deze populaire training verhoogt het risico op knie- en enkelverwondingen, vindt onderzoek

Deze populaire training verhoogt het risico op knie- en enkelverwondingen, vindt onderzoek

april 12, 2019 0 Door admin

CBD Olie kan helpen bij artrose. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec l’arthrose. Visite HuileCBD.be


Intervaltraining met hoge intensiteit ( HIIT ) is voor fitness wat collageen is voor voeding. Dat wil zeggen, het is super freakin ‘trendy. En om een ​​goede reden: deze vorm van lichaamsbeweging, die bestaat uit afwisselende korte uitbarstingen van hoge intensiteitsactiviteit met korte rustperiodes, is geassocieerd met tal van gezondheidsvoordelen van toenemend uithoudingsvermogen tot het stimuleren van vetverbranding en basaal metabolisme. Meest recent werd gevonden dat het effectiever was in het verminderen van buikvet dan bij oefening met matige intensiteit.

Maar voordat u volledig in deze fitnesstrend duikt, is er iets dat u moet weten: HIIT kan uw risico op letsel aanzienlijk verhogen.

Een nieuw onderzoek in de Journal of Sports Medicine en Physical Fitness wees uit dat HIIT weliswaar goed was voor het stimuleren van fitheid en het opbouwen van droge spiermassa, maar dat het geassocieerd was met toegenomen blessures, met name knieën en verstuikingen van de enkel en de enkels en rotator cuff-scheuren.

Om deze conclusie te bereiken, analyseerden onderzoekers gegevens van het National Electronic Injury Surveillance System van 2007 tot 2016 en vonden meer dan 3 miljoen verwondingen als gevolg van apparatuur (halters, kettlebells, boxes) en specifieke oefeningen ( burpees , lunges, pushups) die veel voorkomen bij HIIT programma’s. Ze vonden elk jaar een gestage toename van het aantal verwondingen, wat overeenkomt met een toegenomen interesse in HIIT (gemeten met Google-zoekopdrachten).

Dus, waarom is HIIT precies riskant vanuit het oogpunt van letsel? “Deze trainingen worden op de markt gebracht als ‘one size fits all’. Veel atleten, vooral amateurs, hebben echter niet de flexibiliteit , mobiliteit, kernkracht en spieren om deze oefeningen uit te voeren, “zei co-auteur Joseph Ippolito, MD, in een persbericht . “Er zijn sterke aanwijzingen dat dit soort verwondingen, in het bijzonder door herhaalde overbelasting van de knie, kan leiden tot artrose.”

Met HIIT is het waarschijnlijk dat een slechte vorm, verkeerd trainingsherstel en overmatig gebruik van spieren de oorzaak zijn van deze blessures. Dat wil niet zeggen dat HIIT helemaal moet worden vermeden, maar dit onderzoek benadrukt wel het belang van het omschakelen van je trainingsroutine, het verbeteren van de flexibiliteit door rekken, en het opbouwen van kracht en balans met minder intensieve workouts voordat je in een slopende HIIT-routine springt.

Een geweldige manier om het risico op letsel te verminderen terwijl je toch een geweldige workout krijgt? Je routine verfraaien met een van deze low-impact trainingen waar onze fitnesstrainer mee zweert.

Klaar om meer te leren over hoe je de kracht van voedsel kunt ontsluiten om je lichaam te genezen, ziekte te voorkomen en een optimale gezondheid te bereiken? Registreer nu voor ons GRATIS Functioneel Voeding Webinar met Kelly LeVeque.

Lees Meer