Collageen-supplementen zijn misschien niet zo effectief als u denkt, maar er zijn andere manieren om dit belangrijke eiwit in uw dieet op te nemen

Collageen-supplementen zijn misschien niet zo effectief als u denkt, maar er zijn andere manieren om dit belangrijke eiwit in uw dieet op te nemen

juni 9, 2019 0 Door admin

CBD Olie kan helpen bij artrose. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec l’arthrose. Visite HuileCBD.be


  • Hoewel onderzoek naar de effectiviteit van collageen-supplementen nog in de kinderschoenen staat, hebben pillen en poeders die collageen bevatten de afgelopen jaren aan populariteit gewonnen .
  • Collageen is een belangrijk onderdeel van iemands huid – het biedt structurele ondersteuning en elasticiteit. Na de leeftijd van 20 beginnen mensen elk jaar de collageenvoorraad van hun lichaam langzaam te verliezen .
  • Collageensupplementen worden vaak geadverteerd als zijnde in staat om dingen te doen zoals het herstellen van slappe huid en het verminderen van rimpels. Sommige onderzoeken ondersteunen het idee dat collageensupplementen gunstig kunnen zijn voor iemands huid en algehele gezondheid, maar het onderzoek is zeer beperkt.
  • Wanneer u collageensupplementen gebruikt, kunt u zich niet specifiek op specifieke delen van uw lichaam richten en deze producten worden mogelijk niet door uw lichaam opgenomen op een manier die een zichtbaar of opmerkelijk verschil in uw huid kan veroorzaken.
  • De meeste collageensupplementen en poeders zijn niet sterk gereguleerd. Omdat de FDA supplementen categoriseert als een voedsel en niet als een medicijn, verifiëren ze de claims die over deze items zijn gemaakt niet.
  • Bezoek de homepage van INSIDER voor meer verhalen.

Collageensupplementen zijn trendy wellnessartikelen waarvan wordt geadverteerd dat ze een mollige huid, glanzend haar en sterke botten kunnen geven.

Volgens bevindingen van Nutrition Business Journal gaven Amerikaanse kopers in 2018 naar schatting $ 122 miljoen uit aan collageen-supplementen – een stijging ten opzichte van het jaar daarvoor. En de verwachting is dat de omzet van deze opname zal blijven stijgen.

De jury is echter nog steeds uit over de effectiviteit van het consumeren van collageen door supplementen voor ijdelheid en gezondheidsdoeleinden, meestal omdat er tot nu toe weinig onderzoek is gedaan naar dit onderwerp.

INSIDER sprak met Dr. Tom Rifai en registreerde diëtiste voedingsdeskundige Jenna Gorham om meer te weten te komen over de wetenschap achter collageensupplementen en of ze echt de moeite waard zijn om te nemen.

Collageen is een belangrijk onderdeel van iemands huid, dus het is niet verwonderlijk dat de wellnessindustrie haar kracht probeert te benutten

“Collageen is een essentieel onderdeel van de huid omdat het structurele ondersteuning en elasticiteit biedt, wat resulteert in een jeugdige en gezond ogende huid”, vertelde Dr. Aanand Geria van Geria Dermatology in New Jersey eerder aan INSIDER .

Na de leeftijd van 20 beginnen mensen elk jaar de collageenvoorraad van hun lichaam langzaam te verliezen . Naarmate de productie van collageen afbreekt, kan de huid zijn elasticiteit verliezen, wat leidt tot rimpels, slappe huid en fijne lijntjes.

Sommige onderzoeken ondersteunen het idee dat collageensupplementen gunstig kunnen zijn voor iemands huid en algehele gezondheid, maar het onderzoek is zeer beperkt

Het toevoegen van collageenpoeder aan je ochtendsmoothie levert misschien niet veel op.
iStock

In de afgelopen jaren heeft een aantal opkomende onderzoeken gesuggereerd dat collageensuppletie de hydratatie en elasticiteit van de huid kan verbeteren en de spiermassa kan helpen verbeteren .

Behalve mogelijk verjongende huid, hebben enkele kleine studies en analyses ook gesuggereerd dat het toevoegen van bepaalde soorten collageensupplementen aan iemands dieet mogelijk symptomen bij patiënten met artrose, een degeneratieve gewrichtsaandoening , kan verlichten .

Hoewel deze studies veelbelovend lijken, hebben experts opgemerkt dat de resultaten van vroeg onderzoek naar de potentiële voordelen van extra collageen veel te beperkt zijn om daadwerkelijk als overtuigend of breed geaccepteerd te worden beschouwd.

Deze supplementen kunnen niet specifiek gericht zijn op specifieke delen van uw lichaam – en uw lichaam herkent misschien niet eens dat u collageen heeft ingenomen

Hoewel collageen is aangeprezen als een fontein van de jeugd vanwege zijn vermeende vermogen om de verzakte huid te herstellen en rimpels te verminderen, zei Dr. Rifai dat het belangrijk is om op te merken dat het onmogelijk is om specifiek bepaalde delen van het lichaam te richten wanneer je een collageensupplement inneemt.

Wanneer u een bron van collageen consumeert, wordt deze afgebroken, geabsorbeerd door uw bloedbaan en zal indien nodig naar verschillende delen van het lichaam gaan.

“Alle eiwitten worden volledig afgebroken en ze worden niet alleen comfortabel in collageen ingebracht waar collageen nodig is. Het werkt niet zo,” zei Dr. Rifai. “De ruwe wetenschap is dat het geen collageen zal zijn als het wordt opgenomen. Je lichaam zal geen flauw idee hebben dat je collageen hebt gegeten omdat het individuele aminozuren zullen zijn als het in je lichaam wordt opgenomen.”

Dit maakt het in essentie moeilijk om te bepalen of inname van collageen een aanzienlijke invloed op uw lichaam heeft, laat staan ​​op uw huid.

Bovendien zijn collageensupplementen en poeders niet sterk gereguleerd en kunnen ze verschillende ingrediënten bevatten

In de meeste gevallen kunnen ingrediënten in deze supplementen dierlijke botten en huid- en vissenschubben bevatten, die potentieel hoog kunnen zijn in zware metalen . Mogelijke bijwerkingen van het eten van deze zware metalen zijn diarree, misselijkheid, brandend maagzuur en huidreacties, zei Gorham.

Ook, volgens de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA), vereist de federale wet niet dat voedingssupplementen veilig worden bevonden voor de tevredenheid van de FDA voordat ze op de markt worden gebracht. Dat wil niet zeggen dat alle supplementen gevaarlijk zijn, maar het is de moeite waard om op te merken dat wat u neemt, niet per se veilig is om in te nemen.

En zoals Business Insider eerder in 2017 meldde, bleken sommige supplementfabrikanten besmette producten te gebruiken en onjuiste voedingsinformatie op etiketten af ​​te drukken, wat zeer gevaarlijk kan zijn. Het is dus aan de consument om zijn onderzoek te doen en alleen supplementen te kopen van bedrijven die ze echt vertrouwen.

Met name, omdat de FDA categoriseert supplementen als voedsel, niet een drug, ze controleren niet de beweringen over deze items.

Er zijn veel manieren om uw collageenproductie een boost te geven en voor uw huid te zorgen zonder supplementen in te nemen

Bessen zouden de collageenproductie van je lichaam stimuleren.
Jack Taylor / Stringer / Getty Images

Als u uw collageeninname wilt verhogen, kunt u dat doen door meer vitamines en voedingsmiddelen te consumeren die u normaal gesproken in uw dieet zou opnemen.

“Vooral vitamine C bevordert de aanmaak van collageen “, vertelde Gorham aan INSIDER. Bovendien zouden voedingsmiddelen zoals bottenbouillon, eiwitten, kip en bessen allemaal helpen de collageenproductie in je lichaam te bevorderen, per Healthline .

Bovendien zouden mensen in plaats van supplementen in te nemen zich moeten concentreren op het wegnemen van levensstijlgewoonten die de collageenproductie kunnen afbreken, verklaarde Dr. Rifai INSIDER.

“Ons lichaam breekt alle eiwitten af ​​en proteïnen worden toegepast waar het nodig is en waar het in staat is,” zegt Dr. Rifai. “En het lichaam zal het niet halen als je een slechte levensstijl hebt – [een slecht dieet], het roken van sigaretten, overtollige alcohol en teveel zon zijn de drijvende krachten achter de kwestie als het gaat om [lage ] collageen, geen inadequate eiwitinname. ”

Meer: Collagen Skin Health Freelancer

Chevron pictogram Het geeft een uitbreidbaar gedeelte of menu, of soms vorige / volgende navigatie-opties aan.

Lees Meer