7 manieren voor senioren om fit te blijven, zich beter te voelen en langer te leven – The Guardian

7 manieren voor senioren om fit te blijven, zich beter te voelen en langer te leven – The Guardian

juli 13, 2019 0 Door admin

CBD Olie kan helpen bij artrose. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec l’arthrose. Visite HuileCBD.be


Met fitnessexperts die klagen over het grote aantal inactieve senioren, vroeg Jordan Deneau, een afgestudeerde student van de faculteit Kinesiologie aan de Universiteit van Windsor, 19 actieve en inactieve Canadese mannen van 75 jaar en ouder wat nodig is om hen en hun leeftijdsgenoten in beweging te krijgen.

Oefening voor oudere volwassenen kan betekenen dat minder medische ingrepen en meer onafhankelijkheid nodig zijn naarmate de decennia worden opgeteld. Studies suggereren dat fit senioren meer mentaal acuut zijn, minder vallen, minder sociaal geïsoleerd zijn, minder vatbaar voor depressie en een langzamer tempo van biologische veroudering vertonen.

De antwoorden op Deneau’s vragen vielen in zeven verschillende categorieën die hij in de ‘ 7 As van Active Ageing’ verpak .

betaalbare

Gezien het feit dat pensioen een vast inkomen met zich meebrengt, kan een lidmaatschap van een sportschool schikwekkend zijn. En ondanks de lage kosten en effectieve trainingsopties zoals wandelen, fietsen en zwemmen, is er een perceptie dat het lid worden van een sportschool een voorwaarde is om fit te worden. Fitnesslessen en lidmaatschappen in plaatselijke gemeentelijke recreatiecentra zijn meestal minder duur dan een fitnessclub. En sommige clubs hebben kortingen voor senioren of niet-prime-time lidmaatschappen die kunnen resulteren in aanzienlijke besparingen.

Beschikbaar

Hoewel veel gemeenten fitnesslessen aanbieden die zijn ontworpen voor senioren, is niet iedereen die van de lessen kan profiteren op de hoogte van wat er beschikbaar is. Gemeenschappen moeten oudere burgers bereiken met een campagne die specifiek is ontworpen om hun interesse vast te leggen en hen te motiveren om te oefenen.

Veel kleine steden en dorpen hebben geen gemeentelijke recreatiecentra, waardoor het moeilijker wordt voor ouderen om te achterhalen wat lokaal beschikbaar is. Ze kunnen lokale wandelwandelgroepen in het winkelcentrum controleren of contact opnemen met het stadhuis voor een lijst met recreatieve activiteiten die worden ondersteund door de stad (en) in de omgeving.

Beschikbaar

Senioren met mobiliteitsproblemen of zonder het gebruik van een auto waarderen trainingsmogelijkheden die gemakkelijk te bereiken zijn. Dit is vooral belangrijk tijdens de wintermaanden wanneer ijs en sneeuw het moeilijk maken om rond te rijden. Nabijheid van een bushalte, mogelijkheden om te carpoolen, gebouwen zonder veel trappen en extra aandacht besteed aan het opruimen van de ingang tijdens de wintermaanden, maakt het gemakkelijker voor oudere volwassenen om over de faciliteiten te onderhandelen.

Ook belangrijk is de toegankelijkheid van de lessen en het schema, met opties beschikbaar voor beginnende en ervaren sporters, evenals voldoende keuze in de aangeboden trainingen, waaronder sporten als augurkbal en activiteiten zoals dans, tai chi, stoelaerobics, enz.

Adaptable

De 55-plus menigte is divers, niet alleen in haar belang, maar ook in het bereik van gezondheids- en mobiliteitsproblemen waarmee zij worden geconfronteerd. Dus niet alleen moeten workouts en trainingsroutines gericht zijn op bepaalde groepen (artritis vriendelijk, hart gezond, etc.), het is belangrijk om instructeurs te hebben die goed geïnformeerd zijn over hoe je oefeningen en oefeningsroutines kunt aanpassen aan mensen met speciale behoeften.

Toegang tot een persoonlijke trainer kan oudere personen helpen om haalbare doelen te stellen, goede techniek en vooruitgang te oefenen tegen een snelheid die geschikt is voor hun conditie en fysieke tolerantie.

Alternatief

Het bevorderen van lichaamsbeweging, voornamelijk als een manier om het risico op chronische ziekten te verminderen, is kortzichtig. Oudere volwassenen zijn het meest geïnteresseerd in het verbeteren of behouden van hun kwaliteit van leven, wat betekent dat ze ook enkele fysieke en sociale voordelen van regelmatige lichaamsbeweging verkopen, waaronder een betere nachtrust, meer energie, meer kracht en uithoudingsvermogen, verbeterde flexibiliteit en meer bewegingsvrijheid.

Vergezeld

Oefening is altijd beter met een vriend die zweeft naast – ongeacht de leeftijd. Fitness-vrienden helpen elkaar ook eerlijk te houden, kloppen op de deur op die dagen dat het opwinden voor de tv meer aanlokkelijk is dan een training. Het probleem is, het vinden van een oefenmaatje is niet altijd gemakkelijk. Fitnessclubs en gemeentelijke recreatiecentra moeten buddysystemen voor senioren faciliteren zodat ze een workoutpartner kunnen vinden die interesse toont om fit te worden.

bewustzijn

Het is belangrijk om oudere sporters te leren hoeveel beweging ze nodig hebben en de talloze manieren waarop ze meer beweging / beweging in hun dag kunnen opnemen. Oudere mannen zijn zich minder bewust dan hun vrouwelijke leeftijdsgenoten van de Canadese richtlijnen voor lichaamsbeweging , wat vraagt ​​om 150 minuten matige intensiteitsactiviteit per week bij periodes van 10 minuten of meer. Het adviseert ook om oefeningen uit te voeren die spierkracht, gezondheid van de botten opbouwen en de balans verbeteren.

Het is nooit te laat om de fysieke en psychologische voordelen te plukken van meer alledaagse verplaatsingen, wat een filosofie is die door senioren moet worden omarmd en gepromoot door fitnessinstructeurs, trainers en community-recreatieprogrammeurs. Onlangs heeft een onderzoek uit het VK gemeld dat “lichamelijk actief blijven of actiever worden op middelbare en oudere leeftijd geassocieerd is met een lager risico op overlijden, ongeacht eerdere activiteitenniveaus of bestaande gezondheidstoestanden”, wat reden zou moeten zijn om de 7 te volgen. Vanaf Active Ageing.

Verwant

Copyright Postmedia Network Inc., 2019

Lees Meer